Jak odzyskać dług za wykonaną usługe transportową?
Firma transportowa – dochodzenie płatności
Zdarzyło Ci się trafić na nierzetelnego zleceniodawcę? Opóźnienie w płatności jeszcze nie jest ogromnym problemem, dużo gorzej jest kiedy odbiorca towaru po prostu nie chce zapłacić.
Pamiętaj, że Twoja pozycja jest najlepsza, gdy wykonanie usługi nie budzi żadnych zastrzeżeń, czyli gdy dostawa przyszła na czas, a w liście przewozowym nie ma zastrzeżeń pod adresem Twojej pracy.
Pamiętaj! Na dokumencie dostawy musi być widoczna pieczątka odbiorcy i jego podpis, a także czytelna data!
Kierowco! Jeśli odbiorca nie wpisze daty, poproś go o to, by to zrobił, lub wpisz ją sam. Natomiast , gdy jego podpis jest niewyraźny – również sam wpisz imię i nazwisko odbiorcy!
Kolejną niezwykle istotną rzeczą są terminy. Musimy pamiętać o tym, że przedawnienie roszczeń następuje już po 12 miesiącach od wykonania usługi. Im dłuższy termin płatności, tym też mamy mniej czas na działanie. Jeśli sprawa jest przeterminowana o 2 tygodnie – wyślij wezwanie do zapłaty. Po kolejnych 2 tygodniach nie czekaj, wysyłaj sprawę do sądu. Wielu dłużników gra na zwłokę, a to znaczy, że grają na Twoją niekorzyść.
Dużo wygodniej i bezpieczniej jest zapobiegać. Dlatego też warto jest wprowadzić w firmie system dobierania zleceniodawców. Może to być trochę uciążliwe, ale z pewnością pozwoli prowadzić firmę z mniejszą ilością stresu.
Umowy śmieciowe w transporcie | mra | |
OC na ciężarówkę | mra | |