Jak sprawdzić potencjalnego partnera biznesowego w transporcie?

Oceń wpis

kluczJak sprawdzić  partnera biznesowego w branży transportowej?

Biorąc, czy wystawiając ładunek, musimy pamiętać, iż każdego partnera biznesowego należy samemu starannie zweryfikować. To znacznie zwiększa bezpieczeństwo transakcji. Czasami z nadmiaru pracy robimy pewne rzeczy automatycznie. To jednak może spowodować problemy. Dlatego też poświęćmy czas na sprawdzenie najważniejszych informacji o przyszłym kontrahencie.

 

Jakie dane powinny zostać sprawdzone?

1. Dokumenty dostawcze oraz osób je dostarczających:

• tożsamość zapowiedzianego kierowcy

• dowód osobisty/paszport

• dowód rejestracyjny/numer rejestracyjny pojazdu

• polisa ubezpieczeniowa bądź dowód ubezpieczenia

• zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej

• oryginalny list przewozowy firmy przewozowej wykonującej zlecenie.

2. Numer telefonu komórkowego (jeśli ładunek bądź pusta przestrzeń ładunkowa pochodzą z giełdy transportowej to mamy możliwość sprawdzenia numeru, natomiast jeśli z innych źródeł – wybierajmy firmy z numerem stacjonarnym!).

3. Wiadomości e-mail z darmowego konta pocztowego

• Kontrola krzyżowa przez potwierdzenie faksem i kontrolę danych

• Dodatkowe czynności kontrolne, jak np. sprawdzenie autentyczności przedłożonych dokumentów przez telefoniczne zapytanie skierowane do siedziby przewoźnika.

4. Nazwisko kierowcy/spedytora przy pierwszym zleceniu i kontrola tożsamości.

5. Autentyczność numeru faksu właściciela łącza w przypadku wpłynięcia faksu.

6. Dowód ubezpieczenia u ubezpieczyciela oferującego ocs/ocp.

 

Przy najmniejszych wątpliwościach:

7. Dodatkowe kontrole merytoryczne u przewoźnika i na giełdzie ofert przewozowych oraz za pomocą wszelkich innych dostępnych środków.

8. Jeśli przewoźnik nachalnie dopytuje się o wartość towaru – spedytor powinien zakończyć z nim rozmowę.

9. Jeśli opóźnia się termin rozładunku, należy natychmiast zareagować.

 

Poza tym istotne są:

10. Sukcesywne szkolenie i uwrażliwianie wszystkich pracowników.

11. Przestrzeganie wszystkich kryteriów kontroli i weryfikacji również w okresach największego natłoku pracy.

12. Korzystanie przy wysokiej wartości towaru tylko z usług sprawdzonych kontrahentów.